reklama

Právo odpovedať

Bola raz jedna krajina a v tej krajine platilo právo na odpoveď. Ľudia mohli odpovedať na všetko, čo bolo napísané. Na novinové články, na billboardy a iné reklamy, na značky a tabuľky, ktoré obsahovali akýkoľvek nápis...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

A toto svoje právo obyvatelia krajiny aj v hojnejmiere využívali. Odpovedali na všetko písané, čo sa im nepozdávalo. Začalo tokomentármi v reklamných letákoch zo supermarketov, ktoré im chodili domov.„Toto mydlo smrdí,“ objavilo sa namiesto tradičného sloganu o sviežejvôni. „Zase zdražujeme a okrádame ľudí. Príďte si k nám vyprázdniťsvoje peňaženky,“ napísal jeden z nespokojných zákazníkov na titulnústranu letáku, presne na miesto, kde predtým stála informácia o výnimočnejakcii.

Zo sveta reklamných trikov obchodných reťazcov sa právo naodpoveď prenieslo aj na bilboardy. „Vanish, škvŕn, špiny a koberca sazbavíš. Extra silný, rozkladá podlahu, rozleptá parkety a vypáli dieru dokoberca!“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vtipnejšie vyzerali odpovede na predvolebných bilboardoch:„ZVER, socialistická debokracia. Súdruh Frco chce byť znova generálnymtajomníkom!“ alebo „Hnutie za diktátorské Slovensko – Vlado chce vaše hlasy,aby mohol rozhodovať za vás!“. Aj iné reklamné plochy, nielen predvolebnevyškierajúci sa politici, sa stali obľúbeným cieľom odpovedajúceho ľudu. „Ak juvygrcáš, nie je čo riešiť.“ „Výhodná hypotéka, budúcnosť na ulici.“

Právo na odpoveď najvýraznejšie pomohlo bulvárnej tlači.Najbulvárnejšie z bulvárnych bulvárov začali vychádzať na 90 stranáchdenne, lebo zrazu mali podkladov pre svoju „tvorbu“ viac ako kedykoľvekpredtým. A ešte akých exkluzívnych podkladov! Nadpisy typu:„S Honzíkom mám spoločné len ponožky!“, „Nevyhľadávam pohlavný styk sopsom“, či „Ešte som nezomrel“ alebo „Spodné prádlo si na benzínke dolu nedávam“sa stali novými senzáciami, ktorých každý deň priniesol toľko, koľko máSlovensko polozabudnutých celebrít. Navyše, nijaké periodikum zaoberajúce saživotom týchto „osobností“, si nemohlo dovoliť neuverejniť štvorstranovúrubriku „Norikine odpovede“. Obsah týchto strán sa zakrátko stal hneď pozakázaných stanách a horoskope najzaujímavejším v celých novinách.Ani vtipparáda nedosahovala takú čítanosť ako duchaplné výlevy ekonomickejexpertky s takými pútavými názvami ako: „Ta pyšu debylyny, Braňo sa ňekupenahí,“ alebo „Kdejaka sedlač z Bratislávi ma poučovať nebude,“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ostatné tlačoviny vydávali v každom druhom číslenamiesto rubriky Krimi jej odpoveďový ekvivalent s pomenovaním „Somnevinný“. Spravodajstvo pripravované zvrhlými, zaujatými a podplatenýminovinárskymi príšerami zaniklo, namiesto toho sa k občanom dostávali lenobjektívne informácie z dielne samotných politických činiteľov a ichhovorcov. Na túto prácu vznikla dokonca nová funkcia – tlačový tajomník preodpovede, či skrátene povedané odpovedač. Niektorí z nich, tí snaživejší,odpovedali aj na už uverejnené odpovede odpovedačov z konkurenčnej strany;a tí zase odpovedali naspäť a tak sa vzájomné odpovede prebíjalio priestor na papieri.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A čo je najpodstatnejšie - prezident bol nadmieruspokojný, pretože jeho krajina dosiahla najvyšší možný stupeň slobody prejavu.

Marián Novák

Marián Novák

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ja som ja. A vy ste vy. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu